Till min Linnéa <3



Är du den jag sökt och längtat?

Som vill ta emot min kärlek
min vänskap
min värme och passion?

Som vill lyssna till mig,
tala med mig
dela och bolla
tankar och känslor.

Som vill finnas där för mig
vill vara den jag finns för,
min glädje.

Älska mig när min väg känns svår
när sorgen tynger
orken tryter.
Älska mig när jag sprudlar av lust
när livet jublar
kraften flödar.
Älska mig utan förbehåll
icke dömande
i ärlighet och öppenhet
med respekt och integritet.

Är du den som vill dela
höstens lågmälda mörker
vinterns vilande kyla
vårens sprudlande livslust
sommarens dövande hetta.
Nu och år efter år
i tidens orubbliga gång
mot våra livs höst.

Säg, kan det vara du?

Så kort tid vi känt varandra,
men så mycket vi redan känt,
så starkt, så gott.

Vem är du?
Vem är jag?
Vad blir vi - tillsammans?
Nu, nästa år, och sedan,
långt där framme?

Kärleken kommer utan garantier
men med svindlande löften
och bräckligt hopp.

Vår väg - vart leder den?
Finns den?
Valet är vårt.

Om vi vandrar tillsammans
med öppna ögon
och frimodig blick
om vi vågar trotsa vår rädsla
om vi vågar satsa våra liv
om vi vågar se hinder
gå över eller gå runt
kan vi tillsammans
bana vår egen väg
vår kärleksväg
där vi vandrar sida vid sida
inte påträngande klängande
inte tyngande varandra
men stödjande
som eken och cypressen
inte för nära
med egen rymd
men alltid där
för varandra.

Är det du för mig?
Är det jag för dig?
Ingen av oss vet ännu.
Men jag vet
att du redan värmt mitt hjärta
att din kärleks gåva
ger mitt liv mening.

Jag ser
- blind är jag inte -
din strålande skönhet
till kropp, hjärta och själ
Min innersta önskan är
att vandra med dig
Nu, då och sedan.

Kommentarer
Postat av: Hon som älskar dig, you know! ;)

Älskling.. Vet du en sak? Jag är så himla lycklig så länge jag har dig, du gör mitt hjärta helt och du fyller allt det tomma så himla vackert, du är den rätta för mig! <3



Är det du för mig?

Såklart att det är hjärtat! <3



Älskar dig

2009-01-22 @ 17:52:56
URL: http://twistandshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0